Sunday, March 3, 2013

Isu Lahad Datu Sabah. Siapa Kita Untuk Mempertikaikan Kewibawaan Mereka?





Aku sedih sangat. sedih dengan sikap sesetengah mereka yang bercakap macam-macam tak pakai otak, tak pakai akal. jenis akal letak kat kepala lutut atau belakang bontot*puihh*



ayah aku askar, adik lelaki aku askar. aku ni pun kalau tak sebab stamina lembik, tak kuat lari* dah jenis badan berat kan* mau jugak jadik askar. sebab mempertahankan negara ni bukan sebarang tugas. aku sangat memandang tinggi pekerjaan yang satu ini.



ok. abaikan lah isu rasuah dalam polis semua tu. sebab semua pekerjaan ada aje yang kaki rasuah, makan suap punya. tapi kalau dah tuduh kata isu ni sandiwara lah. entah-entah yang penceroboh pun adalah hasil polis menyamar bagai, aku rasa itu SANGAT-SANGAT KURANG AJAR.



bab-bab orang hilang nyawa, ini bukan perkara main. jangan cakap ikut sedap mulut, sebab apa? sebab nak menambahkan kekecohan politik.



yang suka sangat bercakap, kau bukan jenis yang pegang senjata. yang kau tau, menceceh sana sini nak itu nak ini*puihh*. orang-orang yang bercakap ni lah jenis tak ada anu. anu terselit kalau negara kena serang bagai.memang mintak dimaki lah orang-orang macam ni.




serius. aku dah naik hilang sabar plak. ni mesti jenis bengap nih. sebab tak pakai otak kalau bercakap.
*kan dah kena sebijik*




doa aku, semua perwira, pejuang, selamat. andai gugur, moga ditempatkan di kalangan yang beriman.



No comments:

Post a Comment

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)