Wednesday, January 16, 2013

Nasib.





Pernah tak korang terfikir, berhadapan
yang mana kau sudah buat yang terbaik
jika dibandingkan dengan orang lain
hasil kau adalah lebih baik dari mereka.
tapi,
bila berdepan dengan mereka yang kononnya jauh lebih pandai
kata mereka,"Tak memuaskan."





Perlu ditulis, dibincangkan dengan lebih baik lagi.
maka setelah berhempas pulas meng-edit, membaiktambah,
ia dibawa sekali lagi.
kali ini, kata mereka, "Tambah lagi sampel. kaji lagi model dengan lebih mendalam."





persoalannya,
aku student mixed modes.
masa aku suntuk. tak macam research student.
tiga2 sem memang duduk mengadap research.
aku cuma ada 1 sem.
yang 1 sem tu lah kau bagi palat!!!-serius kecelakaan





mereka yang lain sekurang-kurangnya sudah lega
hasil sedikit tapi sudah boleh bebas
aku?




yang sudah membuat perbincangan lebih 35 muka surat
masih lagi perlu menghadap
menunggu mesyuarat entah apa entah tapi makan masa
serius. memang aku rasa tercabar.




tapi tak mengapa.
ini kita panggil NASIB.




Oh. untuk mereka itu
yang menyusahkan-membabikan-mensialkan
hidup aku
terima kasih.
sekurang-kurangnya
ada jugak yang cakap
"Tesis awak bukan tak bagus. cuma NASIB awak saja. dapat examiner GILA."





haih.





No comments:

Post a Comment

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)