Tuesday, October 9, 2012

Milik Siapakah Badan Ini?





Penat.
hari yang sangat-sangat penat.
turun naik bukit je berapa kali.



datang lab pukul 8 sebab nak kejar waktu pergi pejabat pos.
maka daku meredah bukit dengan beg berisi laptop.
owh. berat nya.
jalan pun macam tak balance sangat.




seorang lelaki muda berhentikan kereta.
"Awak nak tumpang tak?"



aku yang macam makcik-makcik memberi gelagat,
"Oh terkejut mak kau!" *jatuh saham.cis*




"apa dia ya?" soalku penuh berhemah. ececeh.


"Nak pergi mana? nak saya tumpangkan tak?"



aku terkedu. lalu menggelengkan kepala.
"Takpe. time kasih."



bukan jauh lagi pun. tak berapa langkah je.
memang aku gatal la kalau nak naik keta mu itu.
aku tak dapat bayangkan Datin Nor piat celah peha aku sampai berbirat.
dan mendengar ayat lazim nya,
"dah gatal anu kau nak naik keta dengan jantan kau tak kenal?"





sekian.
memori pagi ini.

1 comment:

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)