Friday, September 28, 2012

Pengaruh Stress Terhadap Haid.



ecewah.
tajuk macam nak buat eksperimen. kahkah.
ni kalau bagi kat budak laki suh buat eksperimen gini, konfem malu-malu.
tapi nak ambik tau =p



bukan apa. aku cuma terpikir apa yang jadik pada aku.
sejak aku balik utm, mengadap research yang mesinnya asik buat hal, pastu masalah yang entah apa-apa lagi. ekonomi aku pun meleset lak tu. lagilah sampai satu tahap, aku jadik stress.



dan-dan tu jugak, period pulak. dah masuk hari ketiga, dia still main cak-cak dengan aku. maksudnya, tak keluar habis. tak ke menambahkan kerisauan aku?



 bila aku cerita dengan kak nani,(rumate baru seyyy.hahaha), katanya, kalau stress memang macam tu. period jadik mengada-ngada. tu kira okey main cak-cak. yang kalau mendesup keluar tak henti-henti, lagi parah. silap-silap, sebulan mau dia bantai sampai dua kali keluar. perghhhhh



memang susah gak jadik perempuan. period susah, tak period pun susah. dah la kalau period, macam-macam penyakit datang. penyakit sakit pinggang macam nak patah la, kaki tangan lenguh-lenguh la, sakit kepala la. pendek kata, semua ada. tinggal nak layan dengan tak nak je lah sakit-sakit ni.




kesimpulannya, stress memang boleh mempengaruhi kitaran haid. kehkeh. so, nak bagi lancar, sila beli air tin yang bergas nak-nak lagi aiskrim soda.




p/s:  pasal period pun nak masuk blog kah? eh eh. suka hati kita lah. dah kita stress. kang kita makan awak kang, baru tau =p *mental daaaaaa*



No comments:

Post a Comment

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)