Tuesday, May 15, 2012

Muka Garang, Outspoken, Small???

Ni kisah pagi tadi. kisah sorang budak perempuan, 3 lelaki asing.masing - masing duk tunggu lecturer sampai. maka masa dihabiskan dengan berborak kosong. seorang lelaki asing Iraq tanya kat budak perempuan ni, how old are you?


me: 26 this year. why?

iraq guy: really?

me: yeah*sedey weh. tua dah*

iraq guy: you small.

me: *tercengang-cengang sambil terpikir, apakah yang small nya?*


owh. dia nak cakap young tapi jadik small. kahkahkah. maka aku bergurau,"why?i'm younger than you but i got old face?"

kataku berbuat kelakar lalu ketiga-tiga lelaki asing ketawa besar. si iraq guy yang jarang ketawa gelak paling besar. dan yup. ignore jelah grammar aku tu. kau ingat nak borak pun nak kena susun grammar bagai? alamatnya ayat sebaris dua leh jadik satu malam kalau nak pikir grammar.kuikuikui.



kata si lelaki Iraq, muka aku ni jenis garang.aku langsung tak sentap pun. maybe dah biasa dengar orang cakap camtu =)
dia cakap, aku jenis outspoken. kalau tak suka, cakap direct. aku macam "ehhhhhhh.... really?"
sebab aku rasa, aku lah orang yang paling tak berapa nak outspoken ni. kalau marah, sakit hati, paling bangang aku buat pun adalah mendiamkan diri. serius.
tapi aku jenis orang yang tak boleh control muka marah dan sakit hati tu.dan-dan tu jugak aku buat muka. reaksi tak boleh nak cover dah. tu pun aku tak cakap direct. biasanya aku blah jer.





tapi, katakan lah aku nak meluahkan rasa marah tu, menjadi kepantangan kalau orang tu suka menjawab. maksudnya membalas balik nak-nak lagi kalau dah salah sendiri. yang ini memang pantang keturunanku *ecewah*
dapat pulak yang jenis membalas adalah jenis mengejek. guna ayat "eleh." "eleh".
eleh hotak hang!
sah-sah kalau aku hilang sabar, ada yang mati ternganga lak kang.haha.





so, aku explained kat diaorang cakap aku jenis camna. tapi kalau nak cakap aku muka garang ke apa, tu lantak korang. garang-garang pun, kalau senyum, lawa ape? muehehehe.





pastu masing-masing duk cerita pasal family. yelah. diaorang tiga2 dah kahwin. so, duk tanya aku dah kahwin belum? belum sempat aku jawab, yang sorang tu tolong jawabkan. katanya aku dah tunang. dia cakap camni, "someone already "booked" her. no chance for us. hahaha"
aku gelak besar. hampeh!





dan bila cerita kat Uncle D,dia cakap, tak sangka aku macam ticket, hotel. nak kena booking bagai. cis!!!






p/s: motif entri? meraban semata-mata.

No comments:

Post a Comment

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)