Sunday, May 27, 2012

Kisah Dalam Kelambu.












*sumber gambar: pakcik google






Dua pasangan berbeza. Maka dua cara berbeza.
Secara serius, aku sangat menghormati pasangan Adi-Aida.
Kisah dalam kelambu diorang, langsung tak dapat nak sentuh *clap*
Aku tertarik dengan ayat Adi, kami sama-sama berfikir, apa tujuan sebenar sebuah perkahwinan?





Wahhh. Tak sangka aku minah muka garang boleh berdrama macam ni sekali, ek?
Yelah. duduk bilik sorang-sorang, penat study, pandang luar tingkap, tengok langit. aku pun sama-sama terpikir, kenapa aku nak kahwin? *seriau dengan soalan sendiri.haha*






Yang terlintas dalam kepala :

1)Sebab aku jatuh sayang. ehem. ehem *tangan sotong, muka merah*
2)Sebab aku rasa dah ready nak pikul tanggungjawab seorang isteri. Ada rezeki, ibu jugak.
3)Aku rasa 2 sebab tu je kot. Lebihnya, gerak hati. Dari first time jumpa, sampai jumpa balik lepas 7 tahun. aku rasa aku nak habiskan hayat aku dengan hidup sama-sama Uncle D (malu pulak keluar statement camni. macam filem Om Shanti Om semalam je.wakakakakakaka)





Tipulah kalau aku cakap aku tak risau. Lagi nak dekat dengan tarikhnya, lagi hati berbolak-balik. Bila cakap dengan mak, "Kahwin = kerja keras. Dua-dua mesti tau tanggungjawab masing-masing. Lain orang, lain cabarannya. Yang penting, sama-sama bawak berbincang. kena paham dia, dia pun kena paham kita."






TITIK. NOKTAH.





Aku punya luahan, sikit punya panjang lebar. Mak aku balas, secoet tu jer. kehkeh.







Then, semalam aku tengok cerekarama kat TV3 tuh. Yasmin Hani dengan Azhan Rani berlakon. Peluang Kedua tajuk dia. Lawak memang lah lawak. Tapi, buat aku terpikir gak apa akan jadik 8,10 tahun lepas kahwin nanti?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Pergh. Mencabar minda betul.














P/s: Dalam otak aku terbayang satu benda jer. Satu anak gayut kat leher, dua anak kepit kat pinggang, dua lagi pegang kaki. Semua ni kat bapak =p. wakakakaka

No comments:

Post a Comment

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)