Friday, May 25, 2012

Blog BEST Kategori Melayu. Wajib Dibaca =)

Ini dipanggil entri teruja. Teruja nak bagitau korang yang kalau bosan, takde kerja, or ada kerja tapi mood takde. Kalau ada pakwe pulak tapi tak reti nak layan, nak carik skandal tak boleh. so, baik layan blog mereka-mereka ini >_<





Aku sendiri pun memang WAJIB melayan blog diorang. WAJIB weh. Setiap hari mesti check ada ke tak entri terbaru. kihkih. Bosan weh sambung study ni. Selalu rasa stress sampai muka I pun ada rasa nak kedut dah -_-




Okey. Jom kita cekidaut*check it out* dulu(aku risau gak duk tulis cekidaut tanpa bagitau apa menatang nya tu. Takut student aku baca pastu gi tulis essay camtu. Mampuih den.haha)




1) Peej Burhan


Blog ni antara terawal yang aku gi tengok. best sebab owner nya jenis tak hipokrit. selamba badak cakap merokok, gi club. serius aku suka. err...maksud aku bukan suka merokok or g club. aku suka sebab dia jujur. takde cover-cover ni. pastu, ayat dia simple jer. macam tulis diari. sekarang ni, dia dah dah kahwin dah. Bagus lah aku baca macam dia prepare itu ini. Boleh cedok idea sikit. hihi.





2) Hanis Zalikha


Aku tau dari kawan-kawan masa awal aku join blog-blog ni. Masa tue, header aku guna Paint jer. diorang cakap macam header si Hanis ni. Aku pun pergilah check. eleh. takdelah sama sangat pun. kihkih. Tapi, memang dia famous. model and pelakon gak. lawa orangnya. dia punya entri pun best. lifestyle dia. mak dia pun ada blog gak. adik beradik dia sekali.



3) Kak Rye

Owhhhhh. This one is my favourite blogger. hehe. Aku tau masa duk baca LadyNoe punya blog. eceh. Kak Rye komen dengan nama apa entah. tapi, komen dia serius lawak gila. bila aku baca blog dia, memang ada part mencarut. sebut nama anu macam kote, puki (aku nak taip pun segan nih.haha) selamba badak jer. tapi, dia jenis yang cakap terus terang. orangnya bukan sebarang. anak ada 3 even yang first tu anak angkat. tapi dia sayang gila-gila. blog dia pun ada adalah jenis blog meroyan. haha. kalau kau baca, jenis nak gelak memanjang sebab cara dia tulis santai. ignore jelah yang part mencarut tu kalau kau tak suka. jenis aku, kalau nak baca, baca. tak nak baca, tutup je. ok?





4) Perempuan Jomblo


Ni lah LadyNoe punya blog. dia tulis pun best. sekarang tengah pregnant. so, bagus gak aku duk layan. Boleh dapat info tang mengandung ni. maklumlah, aku kan cita-cita besar. nak ramai "askar". muahahahaha. Eh. dia ni pandai melukis okey. Rasanya sape nak buat header blog ke, apa ke, boleh discuss dengan dia. Jomblo tu maknanya sepi, sunyi. ngehehe



5) Mr K


Hehe. Ni pun aku suka gak baca. wajibul ghunnah. student lagi kat MICET kalau tak silap. Dia punya blog versi jiwang sikit. Sape nak tips-tips cinta ke, masalah jiwa tak tenang, boleh je send soalan kat formspring dia. Dengan baiknya dia boleh jawab. nak-nak kalau korang versi awek comel. dia sukeww punyewwww





6) CursingMalay

Yeah. Memang banyak politik dalam ni. tapi, bukan politik jer. ada jer bahan-bahan lain. aku suka gak baca sebab pandangan orang lelaki kan. jarang kita tau melainkan diorang bukak mulut sendiri. lagipun, orang lelaki kan jenis malas nak tulis. aku baru je tau pasal blog ni. dari link LadyNoe kalau tak silap. masa tu entri pasal apa ntah. aku cam berminat nak tau. bila dah bukak, yup. cara dia tulis interesting gak. sekarang, dah masuk list blog yang wajib aku baca entrinya.





7) Green Apple

OMG.blog ni pun aku suka. serius. Kak D memang pandai menulis okey. pandai carik duit tak payah cakap lah. hehe. Dia ni pun jenis outspoken gak. tapi outspoken dia bertempat. entri dia pun banyak gak yang lawak. I loikeee >_<




8) Fatin Liyana


Haa. Ni medical student. orang seremban. lawa orangnya. entri dia pun best. dia baru menang award nuffnang yang blog best kalau tak silap aku. Aku suka baca dia punya blog sebab jenis dia jenis happy kan? so, entri pun asyikkk je lah. yang baca ni pulak jenis suka buat perkara lagha. baca blog ada mood, study takde mood. mood rindu tunang je.wakakaka




9) Maria Elena

Dia ni engineer. Future sister-in-law si Fatin Liyana ni. dah tunang gak. yang hari tu aku duk gatal-gatal nak ada bunga gak time tunang, pasal dia lah. macam cun pulak ada bunga-bunga bagai. last-last, tak sempat nak cari bunga sesuai, aku angkut je Pak Long punya.muahahaha. Ye la weh. Lagi berapa hari nak tunang, baru terkedek-kedek balik. Penat tau. Ni nanti nak kahwin, pun sama. 3 hari nak nikah, baru aku balik Senawang *senyum lebar sambil berangan atas pelamin sekarang*. eh. blog dia best tau. lawak gak.korang kalau suka style pelik tapi muslimah punya versi, boleh tengok dia punya blog.hihi.





10) Cik epal


Blog terawal yang aku suka baca. Dia ni pun suka melawa gak. so, aku suka je tengok dia pakai shawl semua tu. student UIA kalau tak silap aku. dah ada yang punya okey =p. dia ni pun suka meraban gak dalam blog. tu yang aku suka baca tu. boleh lah nak gelak-gelak sengsorang. kasik hilang rindu di hati dan kerunsingan di jiwa. ecewah.





Okey. cukuplah 10 blog aku letak. penat nak bubuh link tu. korang tau baca je kan? =p (macam ada orang nak baca. muahaha). Tak kisahlah. Yang penting, stress aku dah hilang sikit. Ni nak pergi mengadap Quantum Mechanics lagi. dah lah frust dengan test semalam. arghhhhh *jerit sambil pukul dada cam King Kong*





babai.

23 comments:

  1. auwww thanksssss! hahah terketaq ketaq lutut tengok pi list sekali dengan blogger blogger pemes ittewwww....

    anyway waheeda bukan anak angkat dik, waheeda anak sedara. anak kakngah kak rye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. aiseh kak. tu kita tau dia anak sedara. tapi akak amik dia buat anak angkat kan? ngehehe
      kak rye ni suka terketaq lutut...hahaha

      Delete
  2. Salam...menjemput anda ke

    http://lace-rose-murah.blogspot.com/2012/07/1-or-2-rows-3d-roses-lace.html

    1 & 2 Row Lace Rose dijual dengan harga RM 4.50 dan RM 9.00 / meter sempena pembukaan online shop saya

    ReplyDelete
  3. Just Open Our Latest Deal!!! :)
    http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

    HANYA RM1/pcs strip ujian kehamilan dan ovulasi


    Syarat pembelian:
    min 10pcs
    Juga menerima pembelian pukal (100pcs keatas )
    Boleh campur pregnancy + ovulation
    kos penghantaran mula dari RM 3.50 ~ ke atas (ikut berat barang)
    Kami akan cuba yang terbaik untuk meminimumkan kos penghantaran anda :)
    Sms/ email: Puan Nor 0122429082 lovidoobidoo@gmail.com

    ReplyDelete
  4. singgaah mencari di masa lapang

    ReplyDelete
  5. jenguk saje2 ni.. :)

    p/s: Perlukan kerja part time dan side income hanya dari rumah? Sila lawati url ini.. Semoga dapat membantu anda..
    http://www.jobdirumah.com/izwanshah81

    ReplyDelete
  6. Nice blog. penulisan yg simple. bley buat panduan untuk saya fllow.JENGUK2 LA SINI DEH >http://singgahcintaku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. salam.. saje2 jalan2 lawat2 rumah u..

    ReplyDelete
  8. salam Jumaat...saja jenguk2 blog comel ini...

    ReplyDelete
  9. Singgah di sini dan membaca. :) Nice :)

    ReplyDelete
  10. Konten Adalah Raja Dan Backlink Adalah Ratu... Sebuah Blog Tidak Akan Pernah Bagus Jika Tidak Di Dukung Artikel Yang Berkualitas... www.okartikel.com

    ReplyDelete
  11. Selamat Sejahtera,

    Artikel anda memang baik! Bolehkah anda luangkan sedikit masa untuk layari laman web kami http://perkhidmatan-lamanweb.operion.com.my/ ?

    Syarikat kami mengadakan promosi yang hebat! Operion servis untuk membina laman web E – Dagangan dan juga web informasi.

    Operion menyediakan perkhidmatan dan reka bentuk laman web,aplikasi e-dagang untuk mengukuhkan perniagaan dan strategi pemasaran internet anda.

    Terima Kasih. :)

    ReplyDelete
  12. Mahu tahu lagu-lagu paling best di era 80-90-an log on to kafenostalgia.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. 📢📢 PINJAMAN PERIBADI BANK📢📢

    **Minima RM10K hingga RM150K💰

    🎗KHAS utk Pekerja SWASTA sahaja🎗

    ❎ Tak perlu pengesahan majikan.
    ❎ Tak perlu redah jalan jem.
    ❎ Tak perlu pergi ke bank.
    ❎ Tak perlu isi borang.
    ❎ Tak perlu dokumen yang tebal.

    🌀 Kami menawarkan servis yg mudah itu tanpa4 bayaran pendahuluan atau up front!!

    Syarat² Kelayakan:

    ✅ Warganegara Malaysia.
    ✅ Gaji kasar minima RM2200.
    ✅ Ada slip gaji (3 bulan terkini).
    ✅ Ada potongan KWSP.
    ✅ CCRIS PTPTN LAYAK.
    ✅ Ada hutang kad kredit LAYAK.
    ✅ Komitmen tinggi BOLEH CUBA.
    (CCRIS dan Blacklist TIDAK LAYAK)

    🌀 Dengan khidmat pantas yang kami tawarkan, sudah ramai yang BERJAYA dan mereka berpuas hati dgn perkhidmatan yang kami berikan.

    🌀 Hanya berurusan melalui WhatsApp sahaja loan boleh approve. Mudah, cepat dan telus!

    💵 FAST ACTION FAST CASH💵
    Whatsapp/Messages/Call:fikri 017-2018546

    ReplyDelete
  14. Terbaik...memang.hebat2 blaka korang ni semua... sy br nk.bljar.menulis..
    Mohon tnjuk.ajar dr semua..
    almalique.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Terbaik...memang.hebat2 blaka korang ni semua... sy br nk.bljar.menulis..
    Mohon tnjuk.ajar dr semua..
    almalique.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Best baca. Salam kenal hehe

    ReplyDelete
  17. Prediksi Sydney tgl 01 juni 2017 :
    angka main : 41059
    angka4D : 1059
    angka2D : 10 15 19 05 01 09 50 59 91 95
    C.MACAU : 09/51
    C.bebas : 0/5
    Shio : Harimau

    www.wangsitjitu.com

    ReplyDelete
  18. Best je baca sini :)

    free2 singgah la ye
    http://seriwanita.com/
    https://www.facebook.com/seriwanitablog/

    ReplyDelete
  19. Are you interested in joining the great illuminati, here is a life
    transforming opportunity into the world of the
    rich, you will be given $5,000 every two weeks as a membership
    blessings, powerful and famous.
    or contact Illuminati official email illuminati.priest@mail-on.us
    Inbox, OR send a friend request
    Whatsapp +13176681073

    ReplyDelete

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)