Sunday, September 4, 2011

Warkah Sedih Untuk Papa Mashitah -_-






Menemui tuanku, Papa Mashitah yang kini berada di Seri Kembangan. Semoga berada di dalam keadaan sihat walafiat dan gembira di samping keluarga.
Sewaktu patik menaip surat ini, lagu Dadali : Di Saat Mencintaimu sengaja dipasang kuat kerana lagu ini merupakan lagu kegemaran tuanku.



nah baldi merah hati!
tolong buang muntah korang jauh-jauh!
*_*
----------------------------------------------------------------------------



Okey. Kalau korang selalu jenguk blog aku ni tu pun kalau ada lah mesti tahu yang aku akan sambung belajar ke UTM Skudai bermula September ini. Tarikh? Naik raya ni :)


*serius*



 
Aku happy sebab nak sambung belajar dengan Ezi, bff aku but at the same time rasa sedih tahap gaban nak tinggalkan kau kak. Kita kenal awal tahun dan terpaksa berpisah. Eceh.



 


Aku ingat lagi masa 1st day aku masuk kerja. Aku jumpa dan salam kau. Tapi, muka kau Ya Allah...ampun....Sombong gila. Lagi sombong daripada aku yang kira baik lagi ni ^_^






Tapi, masa tu, kita still lagi jarang borak dan perangai kau pun masih belum nampak yang 'jahat'nya sampailah kita plan nak sewa rumah dan cari housemate yang lain. Mula-mula, aku duduk kat bilik bawah. Kau duduk kat bilik atas. Selalu lah kau datang tanya, "Buat apa tu, win?"
hehe.




 


Selang sebulan, sorang housemate kita, Kak Shima pindah sebab dapat job baru. So, kita pun duduk berdua kat master bedroom. Selain menghilangkan kebosanan, dapatlah save duit. kan aku nak g travel konon-kononnya. hihi. Since that day, we tried to understand each other.
Pagi petang siang malam, kita borak. Dari kisah cinta yang tak kesampaian, sampailah kisah keluarga dan pengalaman lucu masing-masing.
Dari malu nak tukar baju sampailah kita jadi tak segan silu. *_*







Dari hari jadi berminggu, dari berminggu jadi berbulan.....
Kita kawan dan kenal isi hati masing-masing. Kau pun sampai dah kenal dengan family aku. Siap jumpa lagi. Tapi aku jelah belum jumpa dengan family kau.
macam pakwe makwe lah pulak nak jumpa-jumpa family
:O







Aku ingat lagi bila aku bad mood, malas nak bercakap. Kau pun bengang dengan perangai aku. Siap lah lancarkan mogok, buat muka macam tahi. Bila malam, siap palingkan muka, tunjukkan punggung. Cis. Maka, kita meluahkan sesi perasaan. Bila aku marah, penat, aku memang tak bercakap. Jadi, abaikan saja bila aku ada habit buruk tuh.







Pendek kata, banyaklah momen-momen yang akan aku kenang,kak. Terima kasih banyak-banyak sepanjang kita share bilik. Terima kasih jugak sebab berada di sisi aku masa aku tengah sedih sebab ujian Allah pada family aku. Terima kasih jugak sebab kau dengan Syuhada sudi temankan aku bila nak pergi jumpa Uncle D. Kuikui. Serius rasa lawak pulak bila ingat balik!
terima kasih lagi sebab bawak aku pergi klinik masa aku sakit
tetiba teringat dr baik lagi cute yang dah pegang perut aku
segan mak nokkksssssssss




 


Ah...memang banyak lah kebaikan kau kat aku kak dan pengalaman yang kita kongsi. 
Nak - nak lagi bila kita tengok movie sama-sama dan tambah syok bila our Dada pun join gak. Daripada budak yang segan-segan, rupa-rupanya pandai buat lawak adik kita tu yerk. tambah-tambah lagi 'insiden' tengah makan....wahaha




 



Walaupun lepas ni, kita tak tau bila akan jumpa lagi. Tapi, bila kau nak balik Melaka tu, singgah-singgah la rumah aku even aku kat UTM. Mak aku pun anggap kau macam anak
terharu tak? terharu tak?
Tak payahlah segan - segan. Kalau rasa nak bercakap hal-hal yang memerlukan pandangan orang tua, silalah berjumpa Puan Nor eh tak hajah nor
*_*





 

Ermm...ada banyak yang aku nak cakap ni. hehe. Kalau kau takut duk sorang-sorang kat bilik tu, cari lah budak lain. Aku tau kau tak selesa tapi tak salah pun. At least ada gak kawan berborak. Takdelah kau terngiang-ngiang dengar aku ketawa, membebel panjang lebar macam mak nenek, melalak kat depan kipas
bajet artis la bila rambut terbuai-buai kena tiup sambil nyanyi lagu Alyah







Aku tak nak kau sunyi sebab aku pun memang tak suka tempat yang senyap, langsung tak berbunyi. Orang yang duduk kat hutan pun ada gak dengar ayam bersahut-sahutan, gajah berhentak - hentakan
 apa ke pelik ayat aku ni kak?








Sebut pasal ayat pelik. Aku memang selalu keluarkan perkataan ikut suka hati aku je. Aku tahu Syuhada pun tergamam dan sangatlah kagum mendengar perkataan "kemeheng". haha. See? Nak eja pun aku tak berapa nak reti. -_-
Tapi BM masa SPM dulu A1 tau..ngehngehngeh





 


Then, aku nak cakap pasal jodoh. Aku pun bukannya terror bebenor tapi aku nak nasihatkan satu benda ni je. Kau simpan dan peganglah apa yang aku cakap sebab kita sama - sama tahu dan pernah melalui fasa kesedihan. Eceh.
Rupa paras seseorang tak penting asalkan hatinya baik dan boleh jaga kita sepanjang hayatnya. Muka yang kacak, cantik lama- lama akan pudar sebab dimamah usia tapi hati dan sikap, itulah yang akan kekal.
Kau faham kan kak? Faham kan?
hihi.





Aku pun dah tak tau nak cakap apa lagi dah ni. Harap kau jaga diri eh kak...Kalau bosan, boleh call aku, mesej. Tak pun YM jer...
ngeeeeeeee






saja letak dua pic yang sama. sebab sayang and rindu.... ahaks *shy*





Sekian.






 
Yang benar lagi ikhlas;
AZWIN BINTI HAMDAN
SETIAUSAHA KELAB TIGA DARA







tiga dara?
~lalalalalalalalalalalala




























11 comments:

  1. hhahahahhaha...alololo...sedihnyerr....bergenang air mata bace...huuuu....cyg ko sgt...aku x mau cari roommate lain...xpe..bile aku dok sorang...ko n dada akan sentiasa ade dlm ingatan aku...cewahhhh..xnak ade pengganti ko n dada..seyes nie...hheehe...blog ko nie akan sentiasa jd tempat persinggahan aku..selain fb...ngeeee....

    ReplyDelete
  2. i luv mama n mummy....luv soooo muchhhh....korang kawan paling best...best...besttttt...;((((((

    ReplyDelete
  3. huhu... sy pon turut terharu (skema nye ayat)... hehe... harap sangat lps ni dapat jumpa lagi... thanks la akak berdua sbb sudi nak kawan ngan sy... kawan dgn akak berdua wat sy jadi happy and xde nak segan2 sgt... insiden masa makan tu harap dimaafkan ye... x sengaja... wahaha... miss both of u... :)

    ReplyDelete
  4. ss: huuuuuu.....gle ar punye sedih nie..sob sob..ada gak org syg kat aku yg otak tak betul nie...

    syuhada :hahaha. insiden time makan tu akan kekal dlm ingatan. nnt jenguk2 la akak kat sne..huhuhu

    ReplyDelete
  5. sy bace lg warkah nie...bile bace warkah nie..hati tetibe jd sebak.....:)...hurmmmm...nnt akak dtg skudai ye dik....;(

    ReplyDelete
  6. huuuuuu.... meh la kak. jenguk aku ni haaa...

    ReplyDelete
  7. cam bunga pernah komen yang ni..xde pun??

    ReplyDelete
  8. bace lg...hurmm...:(...sunyi...

    ReplyDelete

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)