Monday, January 24, 2011

Resepi Ikan Keli Goreng Cili Padi

Dialog antara seorang kakak yang berada di dalam tandas dengan adik lelakinya.

Adik : Kak...kak...oh kak..
Kakak : Mmmmm
Adik : Weh, mana dak akak hah? Kakkkkkkk...(dah sampai depan bilik air)
Kakak: Kau nak apa? Aku tengah kenncchhhh....lah (cakap cepat sebab adik goyang pintu bilik air. BONGOKS)
Adik :Kau rajin tak? Tolong masakkan aku ikan keli cili api. Aku nak bawak baliklah.


Susah kalau jadi seorang kakak yang baik hati macam saya ni *Hidung kembang kempis sebab puji diri sendiri* Jadi, saya pun masakkan lah untuk dia dan untuk mereka yang lapar gak *_*






Bahan - bahan yang diperlukan: Cili padi,bawang putih, halia, bawang besar. (Cili merah tu saya guna sebab ada lebih kat dalam peti). Kisar semua bahan ni.







Haha. Ikan keli. Pastikan cuci dengan bersih. Guna limau ya. Kasi hilang bau hanyir + yang tidak diingini. Lumur dengan kunyit dan garam sebab nak goreng nanti.







Bahan yang dah siap dikisar














Panaskan minyak dan tumis bahan yang dikisar. Letak garam dan kicap lemak manis




Tadaaaaaa......Siap sudah.



Semua orang dah boleh makan malam. Hilang misi diet sebab terliur dengan lauk ni. Hampeh!






4 comments:

  1. mmemang dah sampai masa gerrard belajar memasak, harga mknn pun dh naik :P

    ReplyDelete
  2. hai gerrard. mmg sekarang org lelaki pun kena belajar masak:)

    ReplyDelete
  3. hey u..

    i amek resepi ni ye..

    nk try coz nmpk sedap..

    thanks :)

    ReplyDelete

nak komen? silalah. terima kasih daun keladi, senang-senang komen lagi:)